Reacties

Kleine camping gezocht: wat is een kleine camping precies? — 60 reacties

1. Net als jij ben ik absoluut geen vakantieganger. En als het dan toch moet, heb ik graag een beetje luxe. Een stacaravan vind ik overigens ook zo z'n charmes hebben, maar écht kamperen is aan mij niet besteed. En als het dan toch zou moeten, dan heel graag op zo'n natuurcamping. Anders word ik waarschijnlijk gek van alle prikkels van anderen:).

• Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mij in de buurt zijn diverse natuurcampings. Ik vraag me af of je daar inderdaad geen last hebt van anderen.

2. @'Afwezigheidskunst' -> kranten, sinds maanden in die brievenbus, tonen mij afwezigheid. Meestal blog ik dan ook een zijkantje, om 't duidelijker te maken. En omdat zwart-wit het kunstig maakte... !?
    Lie(f)s.

3. Hier struikelen we zowat over de minicampings.
    Voor zover ik weet zijn ze stuk voor stuk goed genoeg, maar de boerderijcampings ken ik niet.
    Grotere bezochten we met de kinderen. Bakkum en Schoorl voor de zee, Roggel, Wanroy(een beauty) Daar is veel meer te doen voor een gezin.

4. Helaas, een camping is niet zo zeer m'n ding! Al hebben we wel een héél leuke vakantie gehad in een stacaravan in de Ardèche enkele jaren geleden! Maar zo gewoon in een tent of campingcar? Helaas niet aan mij besteed!

• Ja, het is wel even heel wat anders. Tijdens onze eerste kampeervakantie hadden we geen stromend water, waardoor ik dat eenmaal thuis enorm waardeerde.

5. Heerlijk vind ik kamperen! En zeker op een kleine rustige camping. En dat kan natuurlijk ook vlakbij je huis, wel zo handig, want niet ver en totaal anders!

6. In een land waar je een beetje op vast zomerweer kunt rekenen zal kamperen wel leuk, mer kinderen is het best een leuke manier van vakantie houden, we hadden ooit een kleine caravan waar de kinderen van de Veluwe genoten en ik dus mijn huishoudelijke plichten vooral lekker primitief mocht doen. Nee ik ben zelf geen vakantieganger maar als het moet dan toch wel graag met enig comfort.

7. Vroeger kampeerden we met de kinderen in een vouwwagen, fietsen mee, 3 weken in Nederland, veel regen maar nog veel meer plezier. Nu hebben we ‘n kleine camper en trekken daarmee half Europa door. Van camperplaatsen (op eentje na) houden we niet, we overnachten bijna altijd op een kleine (boeren)-camping!

8. Ik kampeer dus helemaal nooit, maar heb voor het eerst een airbnb MIDDEN in de natuur geboekt en kijk er zo naar uit, naar die rust. Wellicht is kamperen op zo'n kleine camping de volgende stap! :-)

9. Ahhh je raakt me in mn hart... heeeerluk dat kamperen op zeker kleinere campings, ik word er dolblij van :-) en zou dta t liefst nooit meer naar huis gaan, en grappig die in hardeberg heb ik ook ooit een bezocht ,maar die was beslist niet klein te noemen. :-D

10. ik ben een kampeerder, een echte, een doorgewinterde....pas sinds een paar jaar gebruik ik electriciteit...geef mij maar het gras onder mijn voeten....
    kleine campings zijn echt fijn. Wij zijn in ons hele leven maar 2 keer op zo'n grote geweest. Kinderen die puberen en zo...

11. Als kind kwam ik met mijn ouders op grote campings in Frankrijk, ik vond het altijd prachtig en erg gezellig altijd. Ik maakte altijd veel vrienden en had de tijd van mijn leven.

12. De fa. Ferrara is liefhebber van kleine campings. We gingen van tentje, naar tent, naar vouwwagen en met het klimmen der jaren en enig fysiek ongemak kwam er een caravan met mover, maar zeker binnen onze eigen landsgrenzen blijven de kleine campings favoriet. Ik vind 60 plaatsen al behoorlijk aan de maat. In onze ogen is de caravan het toppunt van vrijheid, sta je leuk, blijf je hangen, bevalt het niet, pak je je boeltje op en reist verder. Lange avonden buiten onder de luifel. Koken kan, maar hoeft niet. Ik ben me bewust dat dit alles met pensioen en leeftijd heeft te maken. Niet meer aangewezen op het hoogseizoen, geen kinderen meer met wensen voor vertier, scheelt enorm in rust en vrijheid.

13. Wij boeken regelmatig een stacaravan in het voorseizoen, meestal zijn het dan kleine campings omdat ik dat gewoon lekker rustig vindt en ook al die extra's die je op een grote camping vindt, niet nodig heb.

14. Oh, nee. Nee. Nee. Nee. Voor mij geen camping. Ik houd sowieso niet van op vakantie gaan maar áls het dan moet dan graag een hoop luxe. Waarom zou je op een luchtbed gaan liggen als je thuis een bed hebt? Maar vooruit, als het dan moet: een kleine camping. Zucht.

15. Ik hou van zulke campings! Vooral als er veel natuur is en als er niet al teveel mensen zijn. Dan krijg ik echt een heerlijk vakantie gevoel haha

16. Wij zijn vroeger wel paar keer naar een camping geweest. De Sprookjescamping kan ik me nog wel een beetje herinneren, had daar zo'n gele knuffelbeer van, bumpy ofzo geloof ik.

17. Wij kamperen altijd, met eigen caravan. Bevalt een camping dan zo weer weg op zoek naar een ander. Maar niet naar echt grote camping. Voor de kinderen hebben we wel bijna altijd gezocht op iets met zwemmogelijkheid en ook dan kom je niet persé op grote campings uit.
    Op de sprookjescamping ben ik wel geweest omdat de eigenaars lid waren van onze kerk en er daar een enkele keer iets georganiseerd werd (is al wel 20 jaar geleden), maar niet gekampeerd.

18. Ben nu op een grote camping. Wilde dat ik je de rust kon laten horen. Vogels die fluiten. Bomen die ruisen. Het niet hier s avonds om 11 uur rustig zijn en daar wordt goed op gelet. Eigenlijk is t de hele dag redelijk rustig met af en toe een uitschieter van een kind dat in t meer zwemt en een keer gilt.
    We staan een beetje heuvelachtig tussen de bomen in.

19. Ik heb echt niets met campings. Voor mij moet je op vakantie minstens dezelfde luxe hebben als thuis, anders hoeft het niet en blijf ik ook liever thuis (wat we dit jaar ook gaan doen :-) ).

20. Dit is - sorry - echt helemaal niets voor mij. Kamperen is niet mijn ding. Vorig jaar was ik wel heel blij verrast toen we logeerden in een lodge (ja, eigen badkamer, toilet, slaapkamers, huiskamer, keuken en alles) op camping De Zandstuve. Wel animatie. Veel kleine kindjes. Zwembad. Dat was het gek genoeg wel helemaal, ons kind vond het te gek. Dat speelde denk ik wel mee. En voor mij was er voldoende 'luxe' want een tent is echt niets voor mij... Klinkt verwend, is het waarschijnlijk ook. Maar het is zoals het is.

21. Ik hou van kleine campings. Hier sta je wat vrije ten opzichte van de grotere campings waar je al snel veel volk vind en eigenlijk de rust niet meer echt hebt. En dat is nou juist waarom ik ga kamperen.Rust en ruimte...

22. Ik heb eerlijk gezegd de voorkeur voor geen camping. Zet mij maar in een bungalow of hotel. Maar als ik ooit zoy kamperen dan in ieder geval op een kleine, rustige camping.

23. Dit jaar ga ik voor het eerst alleen naar de camping. Een artikel hierover is net zaterdag verschenen! Ik zou niet snel op een kleine camping gaan staan. Misschien ook omdat ik dat niet gewend. Geef mij maar het rumeur van een campingdorp, haha.

24. Ik ben maar een keer wezen kamperen in mijn leven en dat was op een grote camping. Vond het erg leuk. Maar geen idee of ik nou liever een grote of een kleine camping fijner vind.

25. Wij kamperen graag, maar ik ben niet zo van de kleine campings. We hebben een seizoensplaats op een natuurlijke camping, maar wel met activiteiten voor de kinderen. Erg leuk!

26. Ik hou van vakantie maar kamperen is niet mijn ding. Ik heb het weleens gedaan in een sta caravan met de kinderen en die vonden het super leuk maar geef mij maar een hotel haha