Reacties

Welke stad in Nederland wil je nog graag bezoeken? + Linkparty Reminder — 19 reacties

1. Elke stad heeft ook rustige plekjes. Heb veel mooie Nederlandse steden bezocht, er is op dat gebied niet zoveel te wensen over. Als ik al iets zou moeten noemen, dan is het Kampen. Ben daar het langste niet geweest. Elburg is ook mooi, maar dat is met de trein wat lastiger. Zaltbommel, Dordrecht, Amersfoort, Hoorn, Deventer, Middelburg en Gouda vind ik echte aanraders.

2. In mijn jeugd waren we altijd in Nederland met vakantie met de boot en dan kom je weer in andere steden en dorpen dan met OV of ander vervoer.
    Ook erna zijn we als gezin hebben we veel bezocht.
    Ik ben geboren in Amsterdam, heb 40 jaar bij Den Haag gewoond en kom regelmatig in Rotterdam. Ik hou wel van de reuring van steden maar ben ook weer blij als ik weer op mijn eiland ben.

Als ik nu in Nederland een paar dagen naartoe zou willen is dat Blijham in Oost Groningen, daar is mij opa geboren.

3. Mocht je de drukte van Delft ooit willen trotseren, dan ben je van harte welkom voor een kopje koffie aan een rustig grachtje :-).
    Ik ben een echt stadsmens en heb al best veel steden gezien, maar ik heb Leeuwarden nog op mijn wensenlijstje staan.

• Delft is zeker leuk! Ben er opgegroeid :)
      Door de weeks is de drukte best te doen hoor. Vermijd donderdag-marktdag.

Alkmaar vind ik ook een aanrader! Doordeweeks ook prima te doen qua drukte. Vrijdag is er kaasmarkt, dan is het drukker.

4. Ook vanwege de drukte trekt een stad me niet zo. Maar ik zou nog wel een keer naar Maastricht willen. Daar was ik al eens, maar toen bezocht ik niet de enorme boekhandel die daar in een kerk zit en volgens mijn zusje is dat echt de moeite waard, dus daar wil ik toch nog wel graag eens heen.

5. Ik vind steden leuk, vaak zit er een hele geschiedenis achter en er hangt een sfeer in de stad waar ik me fijn bij voel. Dorpjes hebben ook zijn charme, het een is niet leuker dan het ander. Ik moet ook toegeven dat ik steden romantiseer.

Ik zou graag Amsterdam, Alkmaar, Groningen, Maastricht, Lelystad, Zutphen, Leiden, Arnhem en Zierikzee nog wel eens willen bezoeken. Op sommige plekken ben ik wel eventjes geweest, maar nooit lang genoeg om de stad te verkennen.

Sommige steden trekken mij helemaal niet aan, zoals Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Leeuwarden.

6. In de meivakantie gingen we op city trip naar Eindhoven (2 volw. + 2 pubers). Niet een stad waar je meteen aan denkt bij een stedentrip, maar wat was dat leuk! Jarenlang heb ik steden gemeden, ik kon al die drukte niet verteren. Zenuwstelsel kon dat niet aan. Nu heb ik er opeens weer plezier aan beleefd.
    Eindhoven stond eigenlijk al wel een tijdje op mijn lijstje 'ben ik wel benieuwd naar' en nu kan ik niet echt nog een andere stad bedenken waar ik naartoe zou willen. Wat ook raar is: de meeste steden die genoemd zijn in de reacties heb ik al een keer bezocht.
    Wat ik nog wel eens wil zien is het Zuiderzeemuseum.