Boer er ligt een dode vis in ‘t water

Ken je dat liedje Boer er ligt een kip in ‘t water? Alleen in dit geval is het een vis! Als ik tussen de middag ons hondje Chrispy uitlaat wandel ik altijd met hem naar de beek. En daar ligt al een tijdje een flinke dode vis. Hierboven zie je de foto die ik van het onfortuinlijke dier maakte. Stiekem vind ik de foto wel erg goed gelukt, en doet hij me een beetje denken aan zo’n Cornelis Jetses schoolplaat.
Boer er ligt een vis in ‘t water
Hij valt vooral op omdat hij zo groot is. Mijn man merkte op getogen op:
‘Dat betekent dat hier dus best grote vissen zwemmen!’
Maar het feit dat deze vis dood is lijkt me geen goed teken.

Mijn man denkt dat het een snoek is.
Dode vis melden
Anders dan het liedje in mijn hoofd doet vermoeden moet je een dode vis in het water niet melden aan een lokale voer, maar bij je regionale waterbeheerder. Je moet ze zelf in ieder geval nooit uit het water halen, heb ik gelezen.

