Melody’s Alfabet Challenge Fotografie: De letter V van…

Melody’s Wekelijkse Foto-Uitdaging Alfabet Fotografie
Editie #22 op 2 juni 2026 – – – De V van vaas van V&D en vergankelijkheid.
Foto challenge: De V van vaas, V&D en vergankelijkheid
Deze vaas kocht ik ooit in de kelder van warenhuis V&D in Arnhem. Deze foto verbeeldt drie keer de letter V:
- Vaas
- V&D
- Vergankelijkheid: (de V&D ging failliet en ik mis hem nog steeds!)


3x jaaaaaaaa … ik ben dus niet de enige de de V&D mist.
Ja, wat is het jammer he dat hij weg is…. Ik mis de V&D echt.
De V&D hebben we hier niet gekend.
Die vaas mag er zijn. Mooie invulling.
Ja VenD wat een gemis. In hun prachtige pand zit nu een Jumbo. Gelukkig is de buitenkant bewaard gebleven. Eervolle invulling!
V&D was nog niet zo slecht, maar helaas de vaas brak. Hans
Three Vs – nice!
I can think of two I could do in one picture. “Videokassette” and “Vergänglichkeit”. Some dolls from my collection stand on old videotapes of mine ;-)
That’s a good one Cat: videokassetes are indeed no longer useful.
What a fun challenge! I enjoyed reading your take on the letter V. It’s always interesting to see the different directions people take with these alphabet prompts, and your post was both entertaining and thoughtful. Looking forward to seeing what you come up with for the next letter!
Thank you Laura. I appreciate your kind comment.
een mooie vaas hebben we allemaal wel in huis…
Een @->- voor je.
Die vaas zien we natuurlijk vaker op je blog en ik vind ‘m zó leuk!
V&D hadden we bij mij niet in het dorp waar ik opgroeide, dus ik kwam er nooit en mis ‘m daardoor nu ook niet.
Een gevoel van nostalgie krijg ik bij je bericht.
Leuke foto challenge trouwens.
Ja, ik moet zeggen dat ik verrast ben hoe goed zo’n challenge is. Het dwingt me elke week om iets te bedenken waar ik normaliter niet bij zou stilstaan.
Leuke vaas, goed gevonden die 3 x V. Ik mis de V&D helemaal niet, eigenlijk.